YÖM’DE EĞİTİM
21. yüzyılda yetişen bireylerin hızlı karar verme, kendini yönetme, eleştirel düşünme, üretme, problem çözme, esnek olma, girişimci olma, teknolojiyi etkin kullanma gibi çeşitli yaşam becerilerine sahip olması gerektiğini biliyoruz.
Bizler de bu doğrultuda YÖM Okulları olarak, MAKER yani edindikleri bilimsel ve yaratıcı düşünme becerilerini kullanarak ihtiyaçlarını tasarlayabilen bireyler yetiştirmek için BOYEP | Beceri Odaklı YÖM Eğitim Programı’nı uyguluyoruz.
BOYEP - BECERİ ODAKLI YÖM EĞİTİM PROGRAMI
YÖM Okulları olarak 21. yüzyılın ihtiyaçlarına yönelik; STEM (Bilim, Teknoloji, Mühendislik, Matematik) TOD (Tasarım Odaklı Düşünme) MAKER (Yapan Kişi) SEL (Sosyo-Duygusal Öğrenme) Farklılaştırılmış Öğretim Modeli ve MEB Eğitim Programı’nın felsefe, ilke, kazanım ve becerilerinden yararlanarak tasarladığımız Beceri Odaklı YÖM Eğitim Programı’nı uyguluyoruz.
BOYEP ile öğrencilerimizin;
Sosyal, duygusal ve akademik anlamda kendilerini gerçekleştirebilen yaşamın dışında tutmadan gerçek durumlar karşısında problem çözebilen, eleştirel düşünen, yaratıcı, iletişim becerisi gelişmiş, sosyal sorumluluk sahibi, kültürel, çevresel ve evrensel değerlere farkındalığı yüksek, yaşam boyu öğrenen bireyler olarak YÖM okullarından mezun olmalarını hedefliyoruz.
BOYEP'TE OKURYAZARLIK
Matematik Okuryazarlığı
Öğrencilerimizin problem çözme stratejisi seçme, matematiksel modelleme, muhakeme etme, argüman üretme, iletişim, temsille gösterme, sembolik dil ve işlemleri kullanma ve matematiksel araçları kullanma yeterliliklerini geliştirerek Matematik Okuryazarlığı becerilerini geliştiriyoruz.
Bilim Okuryazarlığı
Öğrencilerimizin bilimsel bilgiyi tanıma, tanımlama, anlama ve yorumlamanın yanı sıra sosyal hayat içerisindeki pek çok olayı sorgulama ve bu olaylara bilimsel bir bakış açısıyla bakabilme yeterliliklerini geliştirerek Bilim Okuryazarlığı becerilerini geliştiriyoruz.
Anadil Okuryazarlığı
Öğrencilerimizin anadilde 10.000+ kelime ile okuma, yazma, anlama, kendini ifade etme kabiliyetlerini; özgün, nesnel ve eleştirel bir tarza sahip olma yeterliliklerini geliştirerek Anadil Okuryazarlığı becerilerini geliştiriyoruz.
Yabancı Dil Okuryazarlığı
Öğrencilerimizin “Dünya Vatandaşı” olarak 6000+ kelime ile İngilizce’nin yanı sıra ikinci yabancı dilde de okuma, yazma, anlama, kendini ifade etme kabiliyetlerini geliştirerek Yabancı Dil Okuryazarlığı becerilerini geliştiriyoruz.
Yapay Zeka Okuryazarlığı
Öğrencilerimizin giderek dijitalleşen bir dünyada güvenli ve etik bir şekilde katılım sağlamak için yapay zeka sistemlerini ve araçlarını eleştirel bir şekilde anlamalarını, değerlendirmelerini ve kullanmalarını sağlayan bilgi ve becerilerini geliştirerek Yapay Zeka Okuryazarlığı becerilerini geliştiriyoruz.
BOYEP'TE MAKER ALAN
Maker alan; “tüketmekten çok üretmek” anlayışına dayanır. Çocukların gerçek yaşamdaki malzemelerle temas kurup, keşifler yapabilecekleri, farklı öğrenme deneyimleri yaşayabilecekleri, özgürce tasarlayıp üretim yapabilecekleri, becerilerini geliştirebilecekleri bir alandır. Maker alanda; 4 temel istasyon bulunur: ‘Sanat-Tasarım, Teknoloji, Doğa-Geri Dönüşüm ve Bilim. Bu istasyonlarda yaparak ve yaşayarak öğrenmeyi teşvik eden, çocuğun yaşına ve boyutlarına uygun gerçek malzemeler yer alır. Bu malzemelerle yapılacak, üretilecek olan her şey çocukların hayal gücüne, ilhamına, ilgisine, yaratıcılığına göre şekillenir.
Sanat Tasarım İstasyonu: Ahşap işleri için oyma, yontma, törpü gibi araçlar, ahşap parçalar, ahşap yapı inşa malzemeleri, şekil şablonları, kil, çamur, hamur, her türlü boya, fırça, kağıt, kumaş benzeri malzemeler bulunur
Doğa – Geri Dönüşüm İstasyonu: büyüteç, büyüteçli gözlem fanusu, doğa gözlem kutusu, pusula, artık malzemeler, dürbün, küçük boyutlu kum ve su havuzları, çeşitli bitkiler, doğal malzemeler (taş, toprak, kozalak, yaprak, deniz kabukları, kum vb), çeşitli duyu malzemeleri, mikroskop, teleskop, fener, yerküre, harita gibi malzemeler bulunur.
Bilim İstasyonu: Deney tüpleri, ölçü kapları ve kaşıkları, terazi, mıknatıs, pil, ampul, çeşitli teller ve kablolar, makaralar, borular, elektrik devresi, termometre, kronometre gibi malzemeler bulunur.
Teknoloji İstasyonu: Tabletler, Lego education duplo setleri, elektronik devre platformları ve kodlama yapabilecekleri araçlar bulunur.

BOYEP'TE ATÖLYELER
YÖM Okulları’nda atölyeler, çocukların doğasına uygun bir şekilde üretim odaklıdır. Atölyeler çocukların ilk önce kendilerini, yeteneklerini, ilgilerini ve ihtiyaçlarını tanıdıkları; daha sonra yaşamı deneyimleyerek anlamlandırdıkları öğrenme, gelişme ortamlarıdır.Çocuklar gün içerisinde en az bir defa kendi seçtikleri atölyelere katılırlar, atölye çalışmaları içerisinde fiziksel ve zihinsel olarak sürekli hareket halindedirler. Sorar, sorgular, düşünür ve üretirler…Birçok disiplinin bir araya getirilmesiyle oluşmuş atölyelerimizde, çocukların günlük yaşamda hobi haline getirebileceği ahşap işleri, heykel, seramik vb; yaşam becerisi kazanabileceği tamir, dikiş, bahçe işleri, marangozluk vb. kısa süreli çalışmalar ve spor, sanat, drama, dans tiyatrosu vb beceri gelişimine dayalı uzun süreli çalışmalar yer alır.Çocuklar maker alanda bireysel ya da küçük grup çalışmaları yapabilecekleri gibi ders içi ve ders dışı zamanlarda da bu alanı kullanabilirler.





ANAOKULU
YÖM Okulları Anaokulu Felsefemiz
Hızla değişen çağda ihtiyaçların en önemlisi de değişen çağa uyum sağlayabilecek becerilerle donanmış bireylerdir. Bu becerileri ortaya koymak adına yapılan birçok araştırmaya göre; öğrenmeyi öğrenme becerisi, üst düzey bilişsel beceriler (analiz, sentez) inisiyatif alma ve girişimcilik, sosyal beceriler, problem çözebilme, merak ve yaptığı işe tutkuyla yaklaşma, farklı yapılara uyum sağlayabilme, sürekli öğrenebilme, esneklik, eleştirel düşünme, hızlı karar verme ve uygulamaya geçme, kendini yönetme, insanlarla olumlu iletişim kurabilme, teknolojiyi etkin kullanabilme gibi beceriler aranan özelliklerin başında gelmektedir.
Bu doğrultuda YÖM Okulları Anaokulu olarak felsefemiz; içinde bulunduğumuz 21.yüzyılın, temel gereksinimi olan becerileri bireylerde geliştirmektir. Bu becerilerin temelleri, gelişimin en hızlı olduğu erken çocukluk yıllarında atılır.
YÖM Okulları Anaokulu Programımız
21. yüzyılın gerektirdiği becerilerin çocuklarda geliştirilmesi için de çağın ihtiyaçları ile mevcut okul öncesi programı (MEB) uyumlu bir yapıda olacak şekilde Beceri Odaklı YÖM Eğitim Programını hazırladık.
Programımız, günümüzde de dünyada kabul gören STEM (Bilim, Teknoloji, Mühendislik, Matematik), TOD (Tasarım Odaklı Düşünme), MAKER (Yapan Kişi), SEL (Sosyo-Duygusal Öğrenme) Programları ve Farklılaştırılmış Öğretim Modeli ile MEB Okul Öncesi Eğitim Programı’nın felsefe, ilke, kazanım ve becerileri harmanlanarak oluşturulmuştur. Beceri Odaklı YÖM Eğitim Programı (BOYEP)’nın isminden de anlaşılabileceği gibi öğrenenlerde oluşmasını hedeflediği en temel gelişim alanı “beceridir”. Yani BOYEP bilgi ve davranış değişikliğinden çok beceri temellidir.Bilginin hızla değiştiği çağımızda çocukların ne kadar çok bilgi sahibi olmasından öte, bu bilgiye ulaşabilecek, bilgiyi üretebilecek temel anlayış ve becerilere ne kadar sahip olduğu dünya için önemlidir.
Yani BOYEP değişen çağda tüketmektense üreten, eleştirel düşünerek olaylara farklı, özgün bakış açıları geliştiren, yaşadığı topluma ve bulunduğu dünyaya karşı sorumluluklarının farkında olan ve kendi başarı kurguları doğrultusunda emin adımlarla ilerleyebilen bireyler yetiştirilmesi için tasarlanmıştır.
YÖM Okulları Anaokulu’nda Aile Katılımı
Aile katılım çalışmalarıyla ulaşmak istediğimiz temel amacımız, okul ve ailenin iş birliği içerisinde çocuğun gelişim sürecini birlikte takip etmek ve desteklemeleridir.
Bu çalışmalar çocuk, aile, öğretmen, okul kısacası tüm paydaşlar açısından olumlu sonuçlar doğuruyor.
➢ Velilerimize BOYEP ile ilgili oryantasyon çalışması yapılarak 21. yüzyıl becerileri, program bilgilendirmesi yapıyoruz.
➢ Çocuklarımızın yaparak ve yaşayarak öğrenmesine fırsat tanıyan okul mekanlarının (sınıf, yemekhane, bahçe/oyun alanı vb.) tanıtımını yapıyoruz.
➢ Öğretmen-veli görüşme saatleri planlıyoruz.
➢ Belirli aralıklarla sınıf toplantıları düzenliyoruz.
➢ Program içerisindeki temalar doğrultusunda yapılacak olan etkinliklerde velilerin de becerileri, uzmanlık alanları ve uygun zamanları çerçevesinde yer alması için birlikte planlama yapıyoruz.
İLKOKUL
YÖM Okulları İlkokul Felsefemiz
YÖM Okulları İlkokulu, öğrenmeyi yaşamın ayrılmaz bir parçası olarak gören, bireyin merakını, yaratıcılığını ve potansiyelini ortaya çıkaran bir eğitim anlayışını benimsiyoruz. Her çocuğun özgün ve değerli olduğuna inanıyor, onları bireysel ihtiyaçlarına göre yönlendirerek aktif bir öğrenme sürecine dahil ederek bir öğrenme ortamı sunuyoruz. Günlük eğitim programlarımız, öğrencilerimizi sadece bilgiyle donatmakla kalmaz, aynı zamanda eleştirel düşünme, empati, iş birliği ve sorumluluk gibi yaşam boyu kullanılacak beceriler kazanmalarına olanak tanır.
Öğrencilerimizin öğrenme sürecine aktif katılımını sağlarken, topluluk bilinciyle hareket etmeyi, etik değerleri ve çevre duyarlılığını önemsiyoruz. Atölyelerimiz ve disiplinler arası öğrenme fırsatlarımızla onları yaratıcılıklarını geliştirmeye teşvik eder, yabancı dil programlarımızla uluslararası bir vizyon yaratıyoruz.
YÖM Okulları olarak çocuklarımızı sadece bugünün değil, geleceğin dünyasına hazırlayan bir öğrenme ekosistemi sunuyoruz.
YÖM Okulları İlkokul Programımız
YÖM Eğitim Programımızla, hem Milli Eğitim Bakanlığı müfredatını hem de Beceri Odaklı YÖM Eğitim Programı (BOYEP) kazanımlarını birleştirerek çocuklarımızı çok yönlü bir şekilde hayata hazırlıyoruz.
İlkokulumuzda her günümüzü; çocuklarımızın bireysel ihtiyaçlarını, ilgi alanlarını ve öğrenme stillerini desteklemek için özel olarak tasarlıyoruz. Sabahları, öğretmenlerimiz, çocuklarımız ve okul yönetimimizle samimi bir karşılamayla başlayan günümüz, çember etkinlikleriyle anlam kazanıyor. Bu etkinliklerde bir araya geliyor, paylaşımda bulunuyor, birbirimizi dinliyor ve güvenli bir öğrenme ortamı oluşturuyoruz.
Derslerimizi, çocuklarımızın aktif katılımını teşvik eden ve sorgulamayı merkeze alan bir anlayışla yürütüyoruz. Türkçe, Matematik, Fen Bilimleri ve Sosyal Bilgiler gibi temel derslerin yanı sıra, spor, müzik, bilişim ve görsel sanatlar gibi branş derslerinde disiplinler arası öğrenme alanları yaratıyoruz.
İngilizce ve İspanyolca gibi yabancı dil programlarıyla çocuklarımız, dil becerilerini geliştirerek uluslararası bir vizyon kazanmaları konusunda destek oluyoruz.
Atölye çalışmalarımızda ise öğrencilerin ilgi alanlarını keşfetmelerine, yaratıcılıklarını geliştirmelerine ve çeşitli beceriler kazanmalarına olanak tanır. Seçime dayalı atölyelerde geri dönüşüm projelerinden biyomimikriye, oyun kurma becerilerinden yaratıcı sanat çalışmalarına kadar geniş bir yelpazede etkinlikler gerçekleştiriyoruz.
Gün boyunca yemek molaları ve teneffüslerde de, öğrenen topluluğu olarak bir araya geliyoruz. Yemek saatlerimiz, yalnızca bir beslenme anı değil, aynı zamanda sosyal bağlarımızı güçlendirdiğimiz, sohbet ve dayanışmayı deneyimlediğimiz keyifli zamanlardır. Teneffüslerde ise çocuklarımız bahçede, kütüphanede veya spor salonunda zaman geçirerek sosyalleşmelerini sağlayan bir ortama olanak sağlıyoruz.
Öğrencilerimiz, eleştirel düşünme, problem çözme ve yaratıcı ifadelerini güçlendiren etkinliklere katılır. Bilişim teknolojileri derslerinde algoritma tasarımı, dijital güvenlik ve görsel tasarım gibi konular işlenirken; sanat derslerinde özgün eserler üreterek estetik anlayışlarını geliştiriyorlar. Spor derslerinde strateji geliştirme ve özyönetim becerilerini deneyimlerken, müzik derslerinde evrensel müzik kültürlerini keşfediyor ve performans yeteneklerini sergiliyor.
YÖM Okulları İlkokulu’nda Aile Katılımı
Aile katılım çalışmalarıyla ulaşmak istediğimiz temel amacımız, okul ve ailenin iş birliği içerisinde çocuğun gelişim sürecini birlikte takip etmek ve desteklemeleridir.
Bu çalışmalar çocuk, aile, öğretmen, okul kısacası tüm paydaşlar açısından olumlu sonuçlar doğuruyor.
➢ Velilerimize BOYEP ile ilgili oryantasyon çalışması yapılarak 21. yüzyıl becerileri, program bilgilendirmesi yapıyoruz.
➢ Çocuklarımızın yaparak ve yaşayarak öğrenmesine fırsat tanıyan okul mekanlarının (sınıf, yemekhane, bahçe/oyun alanı vb.) tanıtımını yapıyoruz.
➢ Öğretmen-veli görüşme saatleri planlıyoruz.
➢ Belirli aralıklarla sınıf toplantıları düzenliyoruz.
➢ Program içerisindeki temalar doğrultusunda yapılacak olan etkinliklerde velilerin de becerileri, uzmanlık alanları ve uygun zamanları çerçevesinde yer alması için birlikte planlama yapıyoruz.