ORTAOKUL

YÖM Okulları Ortaokul Felsefemiz

YÖM Okulları Ortaokulu olarak felsefemiz, her çocuğun benzersiz olduğunu ve kendi öğrenme yolculuğunu inşa etme hakkına sahip olduğunu savunur. Bu doğrultuda, öğrencilerimize bireysel farklılıklarını keşfetme ve geliştirme fırsatları sunarak, onları eleştirel düşünebilen, iş birliği yapabilen ve çevrelerine duyarlı bireyler olarak geleceğe hazırlarız.Bu felsefeyi benimserken, disiplinler arası öğrenme modellerinden yararlanıyoruz. Öğrenciler, farklı alanlardaki bilgi ve becerileri birleştirerek yaratıcı çözümler üretmeyi ve öğrendiklerini gerçek yaşamda uygulamayı öğreniyorlar.Eğitim anlayışımızda bilgi, yalnızca akademik bir hedef değil, aynı zamanda yaşam becerileri geliştirme aracı olarak görüyoruz. Sosyal-duygusal öğrenme becerileri, eleştirel düşünme, etik değerler ve toplumsal sorumluluk, her dersin ve etkinliğin ayrılmaz bir parçasıdır. Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli çerçevesinde uyguladığımız Beceri Odaklı YÖM Eğitim Programı (BOYEP), bilgi ve beceriyi bütünleştiren bir yaklaşımla, öğrencilerin çok yönlü gelişimini destekliyor.

YÖM Okulları Ortaokul Programımız

YÖM Okulları Ortaokulu programımız, Milli Eğitim Bakanlığı müfredatını Beceri Odaklı YÖM Eğitim Programı (BOYEP) ile zenginleştirerek, öğrencilerin akademik ve sosyal becerilerini bir bütün olarak geliştirmeyi hedefliyor. Programımız, her sınıf düzeyinde öğrencilerin bireysel ihtiyaçlarına ve ilgi alanlarına göre tasarlanmış içerikler sunuyor.

YÖM Okulları Ortaokul programımız, öğrencilerimizin bireysel gelişimlerini destekleyen, akademik başarıyı artıran ve gelecek vizyonlarını zenginleştiren yenilikçi bir yapı ile sunulmaktadır.

Sınıf Bazlı Uygulamalar:

5. Sınıflar: İngilizce ağırlıklı programla yabancı dil ders saati artırılmış; diğer dersler mevcut haliyle sürdürülmektedir.

6. Sınıflar: Öğrenciler, sosyal fayda projelerine katılarak topluma katkıda bulunmayı öğrenirler. Ekip çalışmaları ve disiplinler arası projelerle, etkili iletişim ve empati becerilerini geliştirmeleri sağlanır.

7. Sınıflar: Ders programı aynı kalmakla birlikte, 2. dönemden itibaren hafta sonları LGS hazırlık çalışmaları başlamaktadır.

8. Sınıflar: Ders programına ek olarak; yıl boyunca hafta sonları LGS’ye yönelik destekleyici çalışmalar uygulanmaktadır.

Yeni Uygulamalar ve Gelişim Odaklı Yaklaşımlar:

Dil Gelişimi: Tüm sınıf düzeylerinde CLA (California Language Academy) iş birliğiyle, yabancı eğitmenlerle yürütülecek İngilizce konuşma odaklı çalışmalar, yıl boyunca ağırlıklı olarak yüz yüze şekilde gerçekleştirilecektir.

Sertifikalı Proje Katılımı: Öğrencilerimiz akademik, sanatsal, sosyal ve sportif projelere aktif katılımla desteklenir. Tüm bu süreçler belgelendirilerek mezuniyetlerinde sunulacak kişisel “Genç CV” portfolyosu oluşturulur.

YÖM Okulları Ortaokul programımız, her öğrencinin potansiyelini en üst seviyede ortaya çıkarmayı hedefleyen gelişim odaklı bir yapıya sahiptir.

Programımız, güçlü bir akademik altyapının yanı sıra, İngilizce ve ikinci yabancı dil (Almanca veya İspanyolca) eğitimiyle global bir vizyon sunuyor. Ulusal ve uluslararası yarışmalar, bilimsel projeler ve sosyal etkinlikler ile öğrencilerimizin çok yönlü gelişimini sağlıyoruz. Ayrıca, her dönemde gerçekleştirilen yansıtma projeleri ve bireysel değerlendirme çalışmalarıyla, öğrencilerimizin öğrenme süreçlerini anlamalarını ve geliştirmelerini destekleriz.

YÖM Okulları Ortaokulu’nda Aile Katılımı

Aile katılım çalışmalarıyla ulaşmak istediğimiz temel amacımız, okul ve ailenin iş birliği içerisinde çocuğun gelişim sürecini birlikte takip etmek ve desteklemeleridir. Bu çalışmalar çocuk, aile, öğretmen, okul kısacası tüm paydaşlar açısından olumlu sonuçlar doğuruyor.

 ➢ Velilerimize BOYEP ile ilgili oryantasyon çalışması yapılarak 21. yüzyıl becerileri, program bilgilendirmesi yapıyoruz.

➢ Çocuklarımızın yaparak ve yaşayarak öğrenmesine fırsat tanıyan okul mekanlarının (sınıf, yemekhane, bahçe/oyun alanı vb.) tanıtımını yapıyoruz. 

➢ Öğretmen-veli görüşme saatleri ve belirli aralıklarla sınıf toplantıları düzenliyoruz.

➢ Program içerisindeki temalar doğrultusunda yapılacak olan etkinliklerde velilerin de becerileri, uzmanlık alanları ve uygun zamanları çerçevesinde yer alması için birlikte planlama yapıyoruz.