İLKOKUL

YÖM Okulları İlkokul Felsefemiz

YÖM Okulları İlkokulu, öğrenmeyi yaşamın ayrılmaz bir parçası olarak gören, bireyin merakını, yaratıcılığını ve potansiyelini ortaya çıkaran bir eğitim anlayışını benimsiyoruz. Her çocuğun özgün ve değerli olduğuna inanıyor, onları bireysel ihtiyaçlarına göre yönlendirerek aktif bir öğrenme sürecine dahil ederek bir öğrenme ortamı sunuyoruz. Günlük eğitim programlarımız, öğrencilerimizi sadece bilgiyle donatmakla kalmaz, aynı zamanda eleştirel düşünme, empati, iş birliği ve sorumluluk gibi yaşam boyu kullanılacak beceriler kazanmalarına olanak tanır.

Öğrencilerimizin öğrenme sürecine aktif katılımını sağlarken, topluluk bilinciyle hareket etmeyi, etik değerleri ve çevre duyarlılığını önemsiyoruz. Atölyelerimiz ve disiplinler arası öğrenme fırsatlarımızla onları yaratıcılıklarını geliştirmeye teşvik eder, yabancı dil programlarımızla uluslararası bir vizyon yaratıyoruz. 

YÖM Okulları olarak çocuklarımızı sadece bugünün değil, geleceğin dünyasına hazırlayan bir öğrenme ekosistemi sunuyoruz.

YÖM Okulları İlkokul Programımız

YÖM Eğitim Programımızla, hem Milli Eğitim Bakanlığı müfredatını hem de Beceri Odaklı YÖM Eğitim Programı (BOYEP) kazanımlarını birleştirerek çocuklarımızı çok yönlü bir şekilde hayata hazırlıyoruz.

İlkokulumuzda her günümüzü; çocuklarımızın bireysel ihtiyaçlarını, ilgi alanlarını ve öğrenme stillerini desteklemek için özel olarak tasarlıyoruz. Sabahları, öğretmenlerimiz, çocuklarımız ve okul yönetimimizle samimi bir karşılamayla başlayan günümüz, çember etkinlikleriyle anlam kazanıyor. Bu etkinliklerde bir araya geliyor, paylaşımda bulunuyor, birbirimizi dinliyor ve güvenli bir öğrenme ortamı oluşturuyoruz.

Derslerimizi, çocuklarımızın aktif katılımını teşvik eden ve sorgulamayı merkeze alan bir anlayışla yürütüyoruz. Türkçe, Matematik, Fen Bilimleri ve Sosyal Bilgiler gibi temel derslerin yanı sıra, spor, müzik, bilişim ve görsel sanatlar gibi branş derslerinde disiplinler arası öğrenme alanları yaratıyoruz.

İngilizce ve İspanyolca gibi yabancı dil programlarıyla çocuklarımız, dil becerilerini geliştirerek uluslararası bir vizyon kazanmaları konusunda destek oluyoruz.

Atölye çalışmalarımızda ise öğrencilerin ilgi alanlarını keşfetmelerine, yaratıcılıklarını geliştirmelerine ve çeşitli beceriler kazanmalarına olanak tanır. Seçime dayalı atölyelerde geri dönüşüm projelerinden biyomimikriye, oyun kurma becerilerinden yaratıcı sanat çalışmalarına kadar geniş bir yelpazede etkinlikler gerçekleştiriyoruz.

Gün boyunca yemek molaları ve teneffüslerde de, öğrenen topluluğu olarak bir araya geliyoruz. Yemek saatlerimiz, yalnızca bir beslenme anı değil, aynı zamanda sosyal bağlarımızı güçlendirdiğimiz, sohbet ve dayanışmayı deneyimlediğimiz keyifli zamanlardır. Teneffüslerde ise çocuklarımız bahçede, kütüphanede veya spor salonunda zaman geçirerek sosyalleşmelerini sağlayan bir ortama olanak sağlıyoruz.

Öğrencilerimiz, eleştirel düşünme, problem çözme ve yaratıcı ifadelerini güçlendiren etkinliklere katılır. Bilişim teknolojileri derslerinde algoritma tasarımı, dijital güvenlik ve görsel tasarım gibi konular işlenirken; sanat derslerinde özgün eserler üreterek estetik anlayışlarını geliştiriyorlar. Spor derslerinde strateji geliştirme ve özyönetim becerilerini deneyimlerken, müzik derslerinde evrensel müzik kültürlerini keşfediyor ve performans yeteneklerini sergiliyor.

YÖM Okulları İlkokulu’nda Aile Katılımı

Aile katılım çalışmalarıyla ulaşmak istediğimiz temel amacımız, okul ve ailenin iş birliği içerisinde çocuğun gelişim sürecini birlikte takip etmek ve desteklemeleridir. 

Bu çalışmalar çocuk, aile, öğretmen, okul kısacası tüm paydaşlar açısından olumlu sonuçlar doğuruyor.

 ➢ Velilerimize BOYEP ile ilgili oryantasyon çalışması yapılarak 21. yüzyıl becerileri, program bilgilendirmesi yapıyoruz.

➢ Çocuklarımızın yaparak ve yaşayarak öğrenmesine fırsat tanıyan okul mekanlarının (sınıf, yemekhane, bahçe/oyun alanı vb.) tanıtımını yapıyoruz. 

➢ Öğretmen-veli görüşme saatleri planlıyoruz. 

➢ Belirli aralıklarla sınıf toplantıları düzenliyoruz.

➢ Program içerisindeki temalar doğrultusunda yapılacak olan etkinliklerde velilerin de becerileri, uzmanlık alanları ve uygun zamanları çerçevesinde yer alması için birlikte planlama yapıyoruz.